Ο Λευτέρης Αργυρόπουλος είναι ο άνθρωπος που θα έκανε τον υπέροχο άνθρωπο John Nash και τον Σπύρο Λούη να ζηλέψουν. Μαθηματικός, ερευνητής, συγγραφέας, μουσικός, μαραθωνοδρόμος και αθλητής του σκέιτμπορντ, είναι κάποιες από τις ιδιότητες του που εμφανίζει η αναζήτηση του Google πληκτρολογώντας το όνομα του. Με δείκτη νοημοσύνης που αγγίζει το 157, πήρε πτυχίο από το πανεπιστήμιο Northeastern της Βοστόνης στα τρία από τα πέντε χρόνια που διαρκεί η κανονική φοίτηση, έχει κερδίσει εις διπλούν θέση στο βιβλίο Γκίνες και τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια ασχολείται φανατικά με την αριθμοφιλοσοφία και τους λεξάριθμους της ελληνικής γλώσσας έχοντας εκδώσει οχτώ βιβλία συνολικά γύρω από τα ζητήματα αυτά. Πολυπράγμων στο τετράγωνο σαν να λέμε.
Σε ποια ηλικία καταλάβατε την κλίση σας στα μαθηματικά; Κοντά στα δεκατέσσερα. Όταν τελείωσα την τρίτη γυμνασίου βρήκα ένα βιβλίο που είχε το σύστημα των 27 γραμμάτων και αριθμών του ελληνικού αλφαβήτου. Υπάρχουν τρία επιπλέον γράμματα στο αλφάβητο μας, τα οποία δεν διδάσκονται στο σχολείο. Το κόππα που είναι το σημερινό αγγλικό Q, το σαμπί που είναι έναΠ στραμμένο κατά 45 μοίρες προς τα δεξιά και το F που ονομάζεται δίγαμμα. Αυτή ήταν λοιπόν η αφορμή για να ξεκινήσω μια έρευνα που συμπληρώνει πλέον περισσότερα από τριάντα χρόνια. Έχουμε μια γλώσσα η οποία εμπεριέχει μαθηματική λογική και νοημοσύνη και όποιος την μελετήσει με συνέπεια, θα βρει πράγματα που θα τον καταπλήξουν.
Μπορείτε να μου δώσετε έναν ορισμό για το τι είναι λεξάριθμος; Λεξάριθμος είναι το αριθμητικό άθροισμα των γραμμάτων μιας λέξης, όταν αυτά αντιστοιχηθούν σε αριθμούς του πυθαγόρειου αλφαβητικού συστήματος. 4.995 είναι το άθροισμα που συγκεντρώνουν όλα τα γράμματα. Ας υπολογίσουμε το άθροισμα  της λέξης ”γράμμα” για παράδειγμα. Το γ αντιστοιχεί στον αριθμό 3, το ρ στον 100, το α στο 1, τοΜ στο 40. Το άθροισμα που έχουμε είναι 185. Αν διαιρέσουμε το 4.995 με το 185 το αποτέλεσμα βγαίνει ακριβώς 27, ο αριθμός δηλαδή και του συνόλου των γραμμάτων που υπάρχουν στη γλώσσα μας. Αυτό αποδεικνύει πως μιλάμε μια γλώσσα που γνωρίζει ακόμη και τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάστηκε. Στο καινούργιο μου βιβλίο με τίτλο”Η αλφαριθμητική ευφυΐα της ελληνικής γλώσσης” είναι γεμάτο με χιλιάδες τέτοια παραδείγματα και κατά την ανάγνωσή του γίνεται ξεκάθαρο πως η ελληνική γλώσσα γνωρίζει τόσο το παρελθόν όσο και το μέλλον, προβλέπει γεγονότα με ακρίβεια ετών.
Εικόνα 1-15 008
Έχουν υπάρξει πολιτικές εξελίξεις που σχετίζονται με τους λεξάριθμους; Θα σας πω τρία παραδείγματα. Η φράση ”κούρεμα χρέους” συγκεντρώνει άθροισμα 2011, το έτος δηλαδή που συνέβη.ΑΝ γράψετε τη φράση ”νέφος τζακιών” προκύπτει το 2013, όταν εκτοξεύτηκε η τιμή του πετρελαίου. Επίσης δέκα μέρες πριν τις Αμερικανικές εκλογές του 2004 είχα μιλήσει με την αμερικανική πρεσβεία της Αθήνας για να τους ενημερώσω ότι θα επανεκλεγεί ο Μπους, αφού η φράση ”ο Μπους επανεκλέγεται πρόεδρος” δίνει άθροισμα 2004 και ισοβαθμεί με την φράση ”ήττα του Κέρι” που διεκδικούσε επίσης το χρίσμα.
Τι σας οδήγησε στο να ασχοληθείτε με την αριθμοφιλοσοφία, όπως την αποκαλείται στο νέο σας βιβλίο; Ανακάλυψα πως είμαι προικισμένος με ειδικές ικανότητες μνήμης. Είχα ένα ατύχημα στα δεκατέσσερα μου, έπεσα από την κλίνη μιας καμπίνας καραβιού και ξύπνησα στο πάτωμα, έχοντας χτυπήσει το κεφάλι μου. Μετά από κάποιους μήνες άρχισα να παρατηρώ ότι η μνήμη μου λειτουργούσε άψογα. Αποστήθισα τα χίλια πρώτα ψηφία τουΠ = 3,14, αρκετές τετραγωνικές ρίζες και μαθηματικές σταθερές και άπειρους λεξάριθμους φυσικά. Αν θες να ασχοληθείς με την λεξαριθμία και την αριθμοφιλοσοφία οφείλεις να έχεις μεγάλες μνημονικές ικανότητες, διαφορετικά πρέπει να κουβαλάς μονίμως έναν υπολογιστή ή ένα βιβλίο μαζί σου. Αν ακούσω το όνομα ”Πλάτων” ξέρω ότι ο λεξάριθμος του είναι 1261. Δεν θα χρειαστεί να το υπολογίσω, έχω αποθηκεύσει στο μυαλό μου τη γνώση αυτή και ακούγοντας την ηχητική συχνότητα μιας λέξης ή βλέποντας την γεωμετρική μορφή των γραμμάτων, ξέρω τι αριθμό έχει.
Εικόνα 1-15 014
Άρα οι αριθμοί είναι το παν; Οι αριθμοί είναι πολύ πιο σημαντικοί και χρήσιμοι από όσο πιστεύει ο περισσότερος κόσμος σήμερα. Πρώτος ο Πυθαγόρας είπε ”το γαρ σοφότατον των όντων εστί ο αριθμός”, παρότι είναι κάτι ουσιαστικά που δεν υπάρχει. Υπάρχω σημαίνει ετυμολογικά βρίσκομαι κάτω από μια αρχή. Οι αριθμοί όμως άρχουν, δεν υπάρχουν, όπως ακριβώς και ο Θεός.
Πιστεύετε; Φυσικά, θεωρώ πως όποιος δεν πιστεύει στον θείο ον πέφτει στην παγίδα να εξηγεί την ύπαρξη του κόσμου που βλέπουμε γύρω μας ως τυχαία. Αυτό κατά τους αρχαίους φιλοσόφους δεν ισχύει, δεν προκύπτει τίποτα από το μηδέν, κάτι η κάποιος κρύβεται πίσω από την δημιουργία κάθε πράγματος που μας περιβάλλει, άρα ο Θεός υπάρχει. Όποιος λέει λοιπόν ”δεν υπάρχει θεός” και δηλώνει άθεος πέφτει στην τραγική παγίδα να επιβεβαιώνει αυτό που επί της ουσίας προσπαθεί να αρνηθεί. Φυσικά και ο θεός δεν υπάρχει γιατί είναι σε θέση να άρχει και αυτό κάνει.
Σε οποιαδήποτε ελληνική λέξη αντιστοιχεί ένας λεξάριθμος;ΑΝ γράψουμε το popaganda με ελληνικούς χαρακτήρες, ποιος είναι ο αριθμός που προκύπτει;
Σε κάθε λέξη και φράση που γράφεται στα ελληνικά υπάρχει ένα και μοναδικό άθροισμα. Οι λέξεις αριθμός,νόμος, μαθηματικά, ευφυΐα δίνουν όλες αποτέλεσμα το 330, η ισοβαθμία αυτή υποδηλώνει και τον συσχετισμό τους στην καθημερινότητα. Αν υπολογίσουμε τον λεξάριθμο του ποπαγκάντα, αντιστοιχεί στους λεξάριθμους των ” καλημέρα σας” και ”άγραφα” που είναι και στις δύο περιπτώσεις 606. Ένα γρήγορο συμπέρασμα που μπορούμε να βγάλουμε με τα δεδομένα αυτά, είναι πως καλημερίζεται τους αναγνώστες του περιοδικού με τις ειδήσεις που τους προσφέρεται προς ανάγνωση, αλλά μπορεί κάποια πράγματα να μην πρέπει ή να μην χρειάζεται να γραφτούν.
ARGYROPOULOS_001
Έχετε μπει δυο φορές στο βιβλίο του ρεκόρ Γκίνες, σωστά; Πολύ σωστά. Η πρώτη ήταν όταν διένυσα την απόσταση των 436 χιλιομέτρων σε χρόνο 36 ωρών και 33 λεπτών και 17 δευτερολέπτων με σκέιτμπορντ, το 1993. Η δεύτερη φορά ήταν το 1997, όταν κατάφερα να αποδείξω το Πυθαγόρειο θεώρημα με 525 διαφορετικούς τρόπους. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε από το 1986 με παρότρυνση ενός καθηγητή μου και ολοκληρώθηκε τότε.
Πως ασχοληθήκατε με το σκέιτμπορντ; Είχαν πέσει στα χέρια μου πριν τριάντα περίπου χρόνια κάποια αθλητικά περιοδικά και θαύμασα φωτογραφίες με φιγούρες παιδιών στην Αμερική πάνω σε μια σανίδα. Το πρώτο που αγόρασα ήταν σχεδόν ψεύτικο, σανΠΑΙΧΝΊΔΙ φτιαγμένο από πλαστικό, αλλά το κράτησα αρκετά χρόνια και εξελίχθηκα πάνω σε αυτό. Μια φορά πέρασα ανάμεσα από τετρακόσια κουτάκια αναψυκτικών, τα οποία είχαν μόνο εξήντα εκατοστά απόσταση μεταξύ τους. Αυτό ήταν πάρα πολύ δύσκολο, καθότι τα κουτάκια ήταν άδεια και το μήκος του σκέιτ είναι πάνω από εβδομήντα εκατοστά, άρα έπρεπε να το ανασηκώνω και να είμαι τρομερά συγκεντρωμένος για να καταφέρω να περάσω. Νομίζω ότι είμαι ο μόνος που το έχει κάνει αυτό. Επίσης στα δεκαέξι μου ξεκίνησα από την Θεσσαλονίκη και έφτασα στην Αθήνα με το μικρό αυτό πλαστικό σκέιτ και ένα σακίδιο στην πλάτη, σε πέντε μέρες. Στη δεύτερη μου προσπάθεια τέσσερα χρόνια μετά κατάφερα να καλύψω την ίδια απόσταση σε 60 ώρες με τη συνοδεία μιας εταιρείας οδηγικής βοήθειας και της τροχαίας. Πέρασαν τρεις μέρες για να ξεμουδιάσω μετά από αυτή τη διαδρομή.
Εικόνα 1-15 015
Έχετε τρέξει σε περισσότερους από 40 μαραθώνιους και υπερμαραθώνιους. Πότε ξεκινήσατε; Ξεκίνησα να τρέχω σε μαραθώνιους στα δεκαεννέα μου και η αλήθεια είναι πως είναι ακριβώς το αγώνισμα που μου ταιριάζει γιατί είμαι πολύ καλός στο να τρέχω μεγάλες αποστάσεις. Το 1993 είχα κερδίσει το πανελλήνιο πρωτάθλημα στα 80 χιλιόμετρα διαψεύδοντας όσους πόνταραν σε κάποιον άλλον από τα εξήντα άτομα που διαγωνίζονταν μαζί μου. Το φαβορί είχε μείνει πίσω μου κατά 5 περίπου χιλιόμετρα όταν εγώ τερμάτισα. Ήθελα να θεσπίσω και έναν μαραθώνιο δικής μου έμπνευσης που θα ονομαζόταν Απολλώνιος, θα ξεκινούσε από τους Δελφούς και θα κατέληγε στο Καλλιμάρμαρο, στο σύνολο δηλαδή 167 χιλιόμετρα.
Η μουσική πως μπλέχτηκε με όλες τις άλλες σας ιδιότητες; Δεν έχω διδαχθεί μουσική για πάνω από δυο μήνες συνολικά αλλά παρόλα αυτά διαθέτω εξαιρετικό μουσικό αυτί και έχω καταφέρει να συνθέσω τρία μουσικά έργα ηλεκτρονικής μουσικής με συνθεσάιζερ , το ”Μαραθωνοδρόμος”, το ”Φως του Απόλλωνος” και το ”Πυθαγόρας”, το οποίο θεωρώ και το καλύτερο απ’ όλα.
Υπάρχουν και άλλοι ερευνητές που ασχολούνται με τους λεξάριθμους; Ελάχιστοι στην Ελλάδα ασχολούνται, αλλά έτσι και αλλιώς νομίζω πως εγώ έχω προχωρήσει περισσότερο από κάθε ερευνητή στον τομέα μου. Αυτό φαίνεται τόσο από τα οχτώ βιβλία που έχω γράψει, όσο και από τις καταπληκτικές ανακαλύψεις που έχω κάνει κατά καιρούς πάνω στους λεξάριθμους.
Σε εσάς έχει ασκηθεί κριτική για αυτή σας την έρευνα; Μου έχει ασκηθεί κριτική για αυτή μου την ενασχόληση και το πιο θλιβερό είναι ότι ορισμένοι άνθρωποι κριτικάρουν το φαινόμενο της λεξαριθμικής θεωρίας χωρίς να έχουν κάνει τον κόπο να εμβαθύνουν σε αυτό και να το γνωρίσουν όπως το γνωρίζω εγώ. Δεν καταλαβαίνω γιατί ενοχλεί κάποιους τόσο μια έρευνα που αποδεικνύει το μεγαλείο της ελληνικής γλώσσας, ώστε να την χλευάζουν;Και το κράτος όμως δεν πάει πίσω γιατί δεν έχει συμβάλει χρηματοδοτώντας μια τέτοιου είδους εγχείρημα παγκοσμίου ενδιαφέροντος, απλά αδιαφορεί.
ARGYROPOULOS_004
Έχετε κάποιο πρότυπο; Τον Κωνσταντίνο Καραθεωδορή, τον μεγαλύτερο Έλληνα μαθηματικό του εικοστού αιώνα για τον οποίο έχουμε πλέον αποδείξεις ότι ο Einstein του έστελνε ευχαριστήρια μηνύματα για την πολύτιμη βοήθεια του και τις απορίες που του είχε ξεδιαλύνει.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Θα ήθελα να ιδρύσω μια πυθαγόρειο σχολή και να διδάσκω στον κόσμο αριθμοφιλοσοφία. Επίσης έχω ορισμένες ιδέες σχετικά με την πόλη μας και το πολεοδομικό της σχέδιο που θα ήθελα να αξιοποιηθούν. Ο Πλάτων λέει στο έργο του ”Νόμοι” πως ο ιδανικός πληθυσμός για μια πολιτεία είναι 5040 κάτοικοι. Στην Αθήνα ξεπερνάμε αυτό τον πληθυσμό και γι’ αυτό προκύπτουν πάσης φύσεως προβλήματα. Επίσης όριζε δύο ιδανικά γεωμετρικά σχήματα για την ιδανική πολιτεία. Να είναι κυκλική και να έχει ακτίνα 5040 μονάδεςΑΝ είναι τετράγωνη πρέπει η πλευρά του να είναι 7920 και αυτό δεν το λέει τυχαία. Ο Πλάτων εκτός από πολύ καλός φιλόσοφος, ήταν και εκπληκτικός μαθηματικός. Θα μπορούσαμε λοιπόν να αλλάξουμε την πολεοδομία των πόλεων έτσι ώστε να περιορίζεται ο αριθμός των κατοίκων και να ζούμε ιδανικά.
*Το προσωπικό site του Λευτέρη Αργυρόπουλου είναι το www.synarithmos.com